miercuri, 20 mai 2009

Bunatate sau naivitate?!

Gandindu-ma la ce anume sa scriu aici...am dat peste un subiect in mintea mea destul de interesant, la care m-am oprit si pe care l-am analizat de foarte multe ori....si anume...mereu m-am intrebat unde se gaseste granita dintre bunatate si naivitate? Exista oare ea, sau pur si simplu unii confunda voit cele doua notiuni? Daca ar fi sa ne luam dupa definitiile date de DEX bunatate inseamna amabilitate, blandete, binefacere in timp ce naivitate ca definitie reprezinta simplitate, nevinovatie, ingenuitate, candoare....in timp, si din ce in ce mai mult, naivitatea s-a asociat ca si definitie cu prostia...
Cred ca tuturor macar o data in viata ni s-a intamplat sa se potriveasca zicala " De bun ce esti, esti luat de prost! " Am trait cateva dezamagiri care se potrivesc acestei asocieri...si as vrea sa stiu cam pe la ce varsta nu o sa mai confunde oamenii aceste notiuni, cam cand ne putem destepta?? Am intrebat, am cercetat...Cam cat de bun poti fi? Cat de bun si intelegator, permisiv poti fi...in asa fel incat aceasta bunatate sa nu fie trecuta drept naivitate? Cam cat poate un om duce aceasta bunatate si pana unde...in asa fel incat sa nu treaca drept naiv in fata celorlalti?? Cam cat de amabil, bland sau binefacator poti fi, astfel incat in toata candoarea, nevinovatia si simplitatea sa nu fii luat de prost sau sa nu fii calcat in picioare? Cati oameni v-au dezamagit tratandu-va superficial si luandu-va in ras bunatatea? Cati v-au crezut naiv cand le-ati facut pe plac doar din bunatate si nu din prostie? Cati v-au mintit crezendu-va naiv si nu bun? Cate ati pierdut pentru ca ati fost bun si nu naiv? Sau ati castigat ceva pentru ca ati fost bun?
Sunt multe de zis legate de acest subiect. Probabil nu sunt nici prima dar nici ultima care-l abordeaza, dar as vrea sa mai stiu si alte pareri...nu am dat cu parul, nu am acuzat, ci pur si simplu am intrebat. Nu stiu daca este chiar o tema care sa revolutioneze scara valorilor umane sau viata cuiva...e doar o intrebare! Astept raspunsuri :)

18 comentarii:

  1. Daca esti bun trebuie sa iti creezi singur o limita astfel incat sa nu ajungi sa fii calcat in picioare. E normal sa fie si oameni care sa te arate cu degetul, e normal sa existe si oameni care te desconsidera, e normal sa existe si oameni profitori, e normal sa existe si oameni care au tot felul de prejudecati, dar asta nu insemna ca trebuie sa bagi in seama toate rautatile.

    RăspundețiȘtergere
  2. ooo,cate intrebari...raspund simplu,toti prietenii mei m-au luat de "bun"...:))...cred ca spune tot 8-|...in ziua de azi tupeul conteaza,oriunde te-ai duce,cu bunatatea nu mai faci nimic.pentru mine bunatatea nu e un lucru care tine de impresie,de imagine ci de respect.fiind bun cu cineva,esti bun cu tine...respectand pe cineva,te respecti pe tine,probabil d'aia ma consider si eu unul dintre "fraieri":))...interesante temele pe care le abordezi si la sfarsit nu-ti mai cere scuze,care vrea sa citeasca bine,care nu iese dupa blog:))...e blog-ul tau,scrii ce vrei,spui pareri pe care noi le asteptam:X:))...:*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  3. mda..regret in fiecare zi k st buna ...si nebuna:|..oamenii sunt rai..t strivesc atunci cand crezi ca ai totul..am reusit s iert..cred ca am si uitat deja :O..cumplit sentiment!colega de banca ma trezeste uneori la realitate..dar prea tarziu..fapta buna e deja realizata!si mai vezi ca cel ce te.a ranit candva..acum e mielusel in fata ta!nici macar nu si.a cerut scuze!dar am iertat!sa fie asta singura mea greseala?????

    RăspundețiȘtergere
  4. Oamenii buni nu stiu niciodata ca sunt buni,
    n-ai sa gasesti un sfant care sa stie ca e sfant. Cred ca asta e limita. Cei care profita sunt de fapt cei care pierd. Prea filozofica tema pentru o "Blonde" :) Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,Madalina.Sunt unul dintre fanii vostri.De fapt,impropiu spus fan,ca lucrez intr-un domeniu,in care rar ai fani(in mass-media).Ma bucur enorm,ca mi-ai trimis si mie invitatie cu blogul tau(sau al vostru).Eu sunt Gabriel Dima din ploiesti,ma aveti in lista voastra d ela Hi 5.pentru ca va ascult cu mare placere,va urmaresc si blogul de pe blogul meu.Acum am o mica problema la p.c.poate reusim in 2 zile sa vb. si pe messanger.Id-ul meu este:gabriel_dima2000@yahoo.com.Daca vreti sa aflati ce blogger va urmareste puteti intra pe:http://gabrieldima2000.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  6. esti maritata? ;)) ca esti super frumoasa :X:X::X:X:X

    RăspundețiȘtergere
  7. aaa la faza cu maritatu eu sunt robyati15@yahoo.com daca vrei sa raspunzi:D

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna intrebarea, bunatate sau naivitate?
    De foarte multe ori am realizat, dupa ce am ajutat anumite persoane, ca am fost luata de proasta si de fiecare data mi-am spus ca a fost pentru ultima oara. Din pacate niciodata nu e ultima pentru mine.
    Imi zic cateodata ca ar trebui sa ma ghidez dupa zicala "De tine mi-e mila dar de mine mi se rupe sufletul", dar nu-mi iese decat cu persoanele pe care deja le-am ajutat si cu care am fost buna si ulterior m-au luat de proasta.
    Probabil ca unul din defectele mele este ca nu reusesc sa ma pun pe mine pe primul plan si ma gandesc intai cum pot sa ajut pe altul, da cred ca cel mai important lucru este ca nu regret nimic din ce am facut pana acum, nici chiar pentru persoanele care m-au luat de proasta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu o sa abordez subiectul din punct de vedere al unui crestin.Daca esti bun nu inseamna ca esti prost dimpotriva Dumnezeu zice sa legi bunatatea la gat sa o scrii pe tablita inimii tale,aceasta e unul din principiile intelepciunii.E normal ca infiecare relatie poti sa fii ranit fiecare avem o natura umana si gresim.cu toate astea trebuie sa mergi inainte si sa nu-ti para rau pt binele ce l-ai facut.Fa-l ca pt Dumnezeu nu ca pt oameni si EL te va rasplati cu pace in suflet.Tot ce zice Dumnezeu sa facem e in primul rand spre binele nostru si apoi pt celalalt.De exemplu si daca iertam e spre binele nostru,neiertarea duce la multe boli iti schimba structura in creier si de acolo iti influenteaza toate substantele care iti circula prin corp ducand la boli.Asa ca oricine ai fi sa nu iti para rau daca faci bine in primul rand o faci pt tine sa devii mai bun ,mai aproape de Dumnezeu,mai intelept.Depinde de fiecare ce intelege prin bunatate,unii o inteleg sa te increzi orbeste in oameni ceea ce e gresit fa binele dar sa stii ca este un risc sa fii ranit.Si cand cineva te raneste trebuie sa-l confrunti calm sa nu creada ca esti naiv.

    RăspundețiȘtergere
  10. N-ai mai scris de multicel, sper k vei reveni si vei posta cat de curand..suna interesant un blog al tau.

    RăspundețiȘtergere
  11. ARUNCA O PRIVIRE AICI: http://vintagedresser.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  12. e o granita plapanda intre bunatate si naivitate si totusi e una care poate fi pastrata in functie de respectul pe care il ai pentru o persoana.Adica...eu am fost naiva candva si rezultatul nu a fost bun deloc,atunci am descoperit ce pot sa iti faca prietenii cei mai apropiati.Si totusi de atunci am o bunatate selectiva.Daca omul ma respecta,daca e integru,atunci da,sunt buna cu oricine are un caracter bun,ales in ciuda conditiilor in care se afla.Insa cand omul deja nu te mai trateaza ca atare,atunci da...din bun esti luat de naiv sau de prost si lumea poate profita de asta...e doar o chestiune de observat...

    RăspundețiȘtergere
  13. mai..esti bun..ajuti..e ok.daca nu ne am ajuta intre noi ce s ar alege?!multi nu stiu sa aprecieze un bine...prea multi,chiar,in ultima vreme.dar trebuie sa incerci, sa te "lovesti cu capul de tavan",trebuie sa simti pe pielea ta.a2a oara nu o sa mai repeti aceeasi greseala,cel putin nu cu aceeasi persoana...bine depinde si de caracterul fiecaruia,dar vorbesc la general.a fi bun inseamna a ajuta, a fi amabil, cum ai spus si tu,dar pana la un anumit punct,trebuie sa pui o limita, trebuie sa inveti sa spui si "nu".din perspectiva mea un om naiv nu e neaparat prea bun, ci e prea credul, si toti il fraieresc si il duc de nas si profita de el din toate punctele de vedere,pana nu mai au nevoie de el si ii dau cu "sutul in fund" si asta cu siguranta nu e din pricina bunatatii in exces:)

    RăspundețiȘtergere
  14. When I met you, you were so unique
    You had a little thing I'd love to keep
    Every movement carried much mystique
    I knew right then I'd carry on, to you I knew my heart belonged
    You, you give me something
    Something that nobody else can give
    And my heart, started thumpin'
    You know now, you're the one I truly know I dig

    puya aka moga....

    RăspundețiȘtergere
  15. In ziua de azi sa fii bun pentru unii este aceeasi cu a fi naiv sau chiar PROST!D.p.d.v. crestin bunatatea este o virtute si nu trebuie sa aiba limite.Dar in ziua de azi sinceri sa fim,e greu sa fii bun,mai ales cand altii nu sunt asa cu tine,dar au pretentia ca tu sa fii asa cu ei.Cand esti bun va zic din propria experienta ca toti care pot lua ceva de la tine te iau de prost.Fiti buni cu voi insi-va intai,caci stiti vorba aceea "de tine mi-e mila,dar de mine mi se rupe inima!".Si fiti buni cu cei ce merita.

    RăspundețiȘtergere
  16. un raspuns care sa te satisfaca numai tu ti-l poti oferi. Mai intai fa-mi o vizita si ai sa intelegi niste chesti...te provoc sa fii sincera macar la 2/4 si ai sa intelegi ca omul e un animal parsiv...exista bunatate...partiala

    RăspundețiȘtergere
  17. Uite..am citit articolul tau intr-o perioada in care si eu ma intreb daca a fi naiv e un defect sau o calitate? Multi din prieteni mei, deopotriva femei si barbati m-au acuzat uneori ca sunt naiva..ca sunt un om destept, inteligent dar ca naivitatea mea ma trage in jos pe o scare a aprecierii. Am stat sa ma gandesc cum altfel sa fiu si cum sa ma transform ca om pentru a scapa de naivitate..stau si ma gandesc daca naivitatea mea este intr-adevar un defect sau poate ca datorita timpurilor pe care le traim a ajuns un defect. Ar trebui sa fiu altfel, mai vicleana, mai ipocrita, mai smechera, zic unii, dar cum sa fiu astfel, daca nu ma reprezinta....
    Am fost si sunt un om bun, am suferit de multe ori de pe urma acestei caracteristici, dar nu stiu, prefer sa raman cu un gust amar si sa nu ma schimb, pentru ca nu pot fi altfel...nu pot sa nu mai fiu un om bun, uneori naiv, doar pentru ca sunt inconjurata de oamenii vicleni si parsivi, daca toata lumea alege o caracteristica dominanta, de ce oare noi toti, ar trebui sa ne conformam? de ce o dominanta devine regula de convietuire in societate? nu mi se pare corect.

    RăspundețiȘtergere
  18. Niciodata nu cred ca voi intelege de ce anume majoritatea oamenilor cauta sa profite cat mai mult de persoana de langa el.
    Uneori mai vad astfel de situatii si alteori sunt eu persoana naiva,care este folosita. Chiar daca fac anumite greseli nu as vrea sa ma schimb si persoanele care fac parte din categoria opusa nu prea ma atrag(cei in cautare de naivi).
    Iti citesc blogul si iti urez sa scrii cat mai multe ganduri, sa ai cat mai multi cititori si sa ai succes in muzica.
    Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere