sâmbătă, 28 februarie 2015

Bujorii - o alegere inspirata!

"Odorul meu îl port bijuterie,
O rază de bujor într-un pahar.
Orice sărut al lui e o cutie,
Unde surâde un mărgăritar!"
                                                 Radu Gyr - "Stele pentru leagan", 1936

Gandindu-ma la ce as putea scrie despre aceste flori, singura imagine care-mi persista si acum in minte, este gradina bunicilor mei. Acolo am vazut pentru prima data bujorii care m-au impresionat prin frumusetea si fragilitatea lor! Nu eram prea pasionata de gradinarit la 5 ani, dar stiu sigur ca era singura particica din gradina, pe care tineam cu insistenta sa o ud in fiecare dimineata.

Intre timp am crescut si atunci cand vine "vremea" acestor flori (mai exact in luna mai), casa imi este plina de bujori. Citind mai mult, am vazut ca isi au originea destul de indepartata, in mitologia greaca si ca reprezinta prosperitate, pasiune si erotism. In paleta lor de nuante putem gasi de la alb, roz, lila si visiniu la coral sau chiar galben.


Nu stiu daca miresele sunt ghidate dupa aceasta descriere cand ii aleg ca si flori, dar din punctul meu de vedere, este o alegere extrem de reusita: bujorii sunt flori universal valabile pentru toate personalitatile fie ca esti timida, romantica sau sigura pe tine.

Putem de asemenea folosi bujorii in orice combinatie de flori ( cea mai populara o reprezinta combinatia bujori+trandafiri ) atat in buchete cat si in lumanari sau in aranjamentele din sala. Rezista destul de bine in conditii de caldura si recomand ca atunci cand ii folosim in aranjamente, sa fie sub forma bulbului intre-deschis pentru a nu se scutura repede (de obicei ca floare deschisa se scutura in 24 h).


Avantaje: avand bulbul destul de mare, numarul firelor incluse in aranjamente poate fi mai mic decat cele pentru alte flori; dau un aer proaspat indiferent de model sau tema aleasa; pot fi usor asortati la orice gen sau culoare de rochie o alegeti;
Dezavantaje: daca doriti sa aveti bujori in sezon, preturile pot fi rezonabile dar daca ii doriti in afara lui, pretul pentru un fir poate fi destul de piperat!


Enjoy!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu